Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden worden een aantal begrippen gedefinieerd, welke hieronder, ter verduidelijking van wat hiermee bedoeld wordt, staan beschreven:

Deze algemene voorwaarden van Horeca Beleving B.V., waarmee Klant met het aanschaffen van Tickets en/of het bezoeken van het Evenement, zonder enig voorbehoud, akkoord gaat;

  • Klant – De partij –in persoon- welke met Horeca Beleving B.V. een overeenkomst aangaat;
  • Horeca Beleving B.V. – De organisatie Horeca Beleving B.V. welke met Klant een overeenkomst aangaat, via de website van Horeca Beleving B.V.; www.disco-party.nl en www.ticketkantoor.nl.
  • Partijen – Klant en Horeca Beleving B.V. gezamenlijk;
  • Organisator – De partij welke verantwoordelijk is voor de productie en / of organisatie van het Evenement; Disco-Party.nl. Disco-Party.nl is een onderdeel van Horeca Beleving B.V.
  • Bestelling / Order – Een door Klant ingediend verzoek ter verkrijging van een of meerdere Tickets voor een aangekondigd Evenement op de website van Disco-Party.nl;
  • Overeenkomst – Een tussen Horeca Beleving B.V. en Klant overeengekomen afspraak tot koop van Tickets, op grond waarvan Disco-Party.nl haar diensten levert;
  • Diensten – De door Horeca Beleving B.V. gefaciliteerde evenementen;
  • Website – De website van Disco-Party.nl (www.disco-party.nl of www.ticketkantoor.nl);
  • Evenement – Een publieke of besloten gebeurtenis. Zoals een muziekvoorstelling, een feest (party), concert, een dance- of show-evenement;
  • Gebeurtenis – Een andersoortige gebeurtenis als beschreven bij Evenement, waarvoor Horeca Beleving B.V. Tickets verkoopt aan Klant;
  • Locatie – De plaats waar het betreƯende Evenement of de Gebeurtenis gehouden wordt;
  • Ticket – Een door Horeca Beleving B.V. aan Klant verstrekt persoonlijk en schriftelijk document welke toegang geeft tot het Evenement of Gebeurtenis (ook wel toegangsbewijs);
  • Fee – Een opslag per Ticket, van een vast bedrag, welke door Horeca Beleving B.V. wordt bepaald, ter compensatie van de door Horeca Beleving B.V. te maken kosten en de Dienstverlening aan Klant;
  • Transactiekosten – Het bedrag welke door bank- en andere financiële instellingen aan HorecaBeleving B.V. wordt berekend, voor het mogelijk maken van het doen van betalingen door Klanten aan Horeca Beleving B.V. via de Website;
  • Mailing – Elke door Horeca Beleving B.V. verrichte (massa) berichtgeving middels email en/of andere berichtendragers naar Klanten;

Artikel 2. Privacy
2.1 Horeca Beleving B.V. zal te allen tijde alles wat in haar macht ligt doen om de privacy van haar Klanten in ogenschouw te nemen en veilig te stellen. Dit geldt voor alle informatie die Klant via de Website aan ons verstrekt. Deze informatie is nodig ter verificatie van Klantgegevens, om Tickets te kunnen activeren en eventueel contact met Klant op te nemen. Bij het bestellen dient Klant de verplichte velden volledig en naar waarheid in te vullen, en alle andere zaken in orde te maken en in te vullen die nodig zijn om de dienstverlening naar Klant mogelijk te maken en te optimaliseren.

2.2 Persoonlijke (klant)gegevens worden niet verkocht en/of doorgegeven aan derden. Klantgegeven kunnen wel ter beschikking worden gesteld aan de Organisator waarvoor Klant in het verleden Tickets van een of meerdere evenementen van Organisator heeft besteld, tenzij Klant hier nadrukkelijk geen toestemming voor wenst te verlenen.

2.3 De statistische gegevens, welke Horeca Beleving B.V. verzameld over de diensten die Horeca Beleving B.V. levert kunnen wel worden verkocht aan derden, maar nimmer zullen deze van persoonlijke aard zijn.

2.4 De klant gaat er mee akkoord dat zij door Horeca Beleving B.V. geïnformeerd wordt over diensten welke Horeca Beleving B.V. nu of in de toekomst levert.

Artikel 3. Toepasselijkheid
3.1 Deze algemene voorwaarden zijn, zonder enig voorbehoud, van toepassing op:
A. Het bezoek aan en het gebruik van de (informatie op de) Website;
B. De Overeenkomst;
C. De Diensten;
D. De Bestellingen;
E. Mailings;
F. Alle overige betrekkingen tussen Horeca Beleving B.V. en Klant.

3.2 Horeca Beleving B.V. verleent diensten aan consumenten, locatie houders, en evenementenorganisatoren. Op de verkoop en uitgifte van een Ticket zijn te allen tijde, de Algemene Voorwaarden van Horeca Beleving B.V. van toepassing. Indien van toepassing gelden ook de voorwaarden van locatie houder of evenementenorganisator.

Artikel 4. Totstandkoming en beëindiging van de overeenkomst
4.1 Een overeenkomst komt tot stand:
Zodra een klant een bestelling heeft geplaatst bij Disco-Party.nl, waarbij de datum van het evenement, de prijs en het soort en aantal tickets en eventuele extra kosten zijn bepaald (Koopovereenkomst).

4.2 Een overeenkomst wordt nadrukkelijk aangegaan, in het geval van artikel 4.1), per order, voor de duur van het moment van bestellen en het aflopen van het betreƯende evenement waarvoor
de betreffende order is geplaatst. De overeenkomst loopt derhalve ten vroegste af, de dag volgend op de datum van het betreƯende evenement waarvoor Klant Tickets heeft besteld en betaald. Over meerdere Orders wordt per geplaatste Order een afzonderlijke Koopovereenkomst aangegaan door Klant.

4.3 Horeca Beleving B.V. is te allen tijde gerechtigd haar diensten te wijzigen, geheel of gedeeltelijk op te schorten of te beëindigen, en/of deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Klant zal zich per te plaatsen Order op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in de Algemene Voorwaarden en/of bij inschrijving, zich de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden ter kennis stellen.

4.4 Beëindiging van de Overeenkomst komt tot stand, in het geval van artikel 4.1), na afloop van de duur van betreffende Overeenkomst.

4.5 In alle gevallen waarin de Overeenkomst eindigt, blijven deze Algemene Voorwaarden van kracht. Voor zover het Bestellingen betreft die voor de beëindiging zijn geleverd, of indien dit voor de afwikkeling van een of meerdere Bestellingen noodzakelijk is.

Artikel 5 – Wijze van betaling
5.1 Horeca Beleving B.V. accepteert diverse betaalmethoden. Klant kan de betaling verrichten d.m.v. iDeal. Bij alle betalingen wordt een standaard fee berekend over de prijs per ticket. Eventuele bijkomende transactiekosten, afhankelijk van de wijze van betalen, en doorberekend door betreffende bankinstellingen, worden één-op-één doorberekend aan Klant. De website is beveiligd, zodat misbruik van privé gegevens wordt uitgesloten.

5.2 Bij betaling middels creditcard wordt de autorisatie van de betaling door Klant, al dan niet onmiddellijk door of vanwege een derde partij, bij de creditcardorganisatie of bank aangevraagd;

A. De verstrekte persoonlijke gegevens van de klant, welke noodzakelijk zijn voor de totstandkoming van de betaling, zullen gecontroleerd worden;
B. De bestelling komt definitief tot stand indien en zodra autorisatie van de betaling is verkregen;
C. Indien geen autorisatie van de betaling verkregen wordt is dit direct zichtbaar voor Klant, en het door Horeca Beleving B.V. niet kunnen uitvoeren van de Bestelling. Dit zal direct zichtbaar zijn voor de Klant. Vervolgens wordt Klant de keus gegeven op een andere wijze te betalen.

5.3 Bij betaling middels iDeal wordt de autorisatie van de betaling, door of vanwege een derde partij, door Klant onmiddellijk bij de betreƯende bankinstelling aangevraagd;
A. De verstrekte persoonlijke gegevens van de klant, welke noodzakelijk zijn voor de totstandkoming van de betaling, zullen gecontroleerd worden;
B. De bestelling komt definitief tot stand indien en zodra autorisatie van de betaling is verkregen;
C. Indien geen autorisatie van de betaling verkregen wordt, dan ontvangt Klant via email bericht van het mislukken van de transactie, of is dit direct zichtbaar voor Klant, en het door Horeca Beleving B.V. niet kunnen uitvoeren van de Bestelling. Dit zal direct zichtbaar zijn voor, of gemaild worden naar Klant. Vervolgens wordt Klant de keus gegeven op een andere wijze te betalen.

5.4 Bij betaling middels overschrijving komt de bestelling tot stand:
Indien en zodra Klant de datum van het evenement, de prijs en het soort en aantal Tickets en eventuele extra kosten heeft bevestigd en de betaling van betreffende Order door www.ticketkantoor.nl is ontvangen.

5.5 Horeca Beleving B.V. streeft er naar direct, nadat het verschuldigde bedrag bij www.ticketkantoor.nl is bijgeschreven de Klant per email de bestelde tickets via mail naar het emailadres door de Klant ingevuld tijdens het uitvoeren van de bestelling op te sturen.

Artikel 6. Bestellingen
6.1 Alle informatie over een Evenement, inclusief de prijs en de beschikbaarheid van Tickets, welke door Horeca Beleving B.V. aan Klant wordt verstrekt, wordt te allen tijde vrijblijvend en onder voorbehoud van beschikbaarheid verstrekt. Horeca Beleving B.V. behoudt zich te allen tijde het recht voor, zonder opgaaf van redenen, een bestelling te weigeren. Hiervan wordt de Klant binnen drie werkdagen per email op de hoogte gebracht.

6.2 Klant is gebonden aan iedere door Horeca Beleving B.V. ontvangen Bestelling. Een Bestelling kan niet worden ingetrokken of herroepen en Horeca Beleving B.V. zal verkochte tickets niet terugnemen of omruilen, behoudens het gestelde in artikel 8.1. Klant kan Horeca Beleving B.V. verzoeken een Bestelling niet uit te voeren. Horeca Beleving B.V. zal naar eigen inzicht beoordelen of aan dat verzoek gevolg kan worden gegeven.

6.3 Als wordt getwijfeld aan de juistheid van de gegevens die Klant heeft ingevoerd bij de bestelling, kan Horeca Beleving B.V. contact met Klant opnemen met behulp van de gegevens die zijn verstrekt door Klant. Als Horeca Beleving B.V. Klant niet kan bereiken en de gegevens niet kan controleren, kan Horeca Beleving B.V. ertoe overgaan de reservering te annuleren en de tickets alsnog te verkopen aan een andere Klant.

6.4 De verkoop van Tickets via www.ticketkantoor.nl wordt doorgaans twee uur voor het einde van het evenement gestopt.

6.5 Klant verklaart meerderjarig te zijn of, in het geval van minderjarigheid, samen of in overeenstemming met zijn ouders of voogden de Bestelling te hebben geplaatst.

Artikel 7. Diensten
7.1 Klant zorgt zelf voor de benodigde (internet) verbindingen, een mobiele telefoon met een geldig abonnement of voldoende beltegoed, hardware, software (email en internet programma), randapparatuur en andere voorzieningen om zich zonder beperkingen en storingen in verbinding te kunnen stellen met de Website van Disco-Party.nl en berichten per email te kunnen ontvangen.

Artikel 8. Annuleringen
8.1 Indien en voor zover het Evenement door Organisator of de houder van de Locatie wordt afgelast, zal Horeca Beleving B.V. op dezelfde datum voor een alternatieve locatie zorg dragen, of het evenement verplaatsen naar een andere datum. Indien Horeca Beleving B.V. niet in staat is een alternatief aan te bieden, zal Horeca Beleving B.V. de Ticketprijs vergoeden, welke Klant aan Horeca Beleving B.V. heeft voldaan voor de betreƯende Tickets, exclusief de door Horeca Beleving B.V. berekende fee (welke dient ter dekking van gemaakte bemiddelingskosten) en eventuele  transactiekosten. Horeca Beleving B.V. zal nimmer aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele overige, direct of indirect gemaakte, (on)kosten en/of uitgaven.

8.2 Horeca Beleving B.V. zal Klant onverwijld in kennis stellen (middels email) van het niet doorgaan van het Evenement. Horeca Beleving B.V. verwerpt echter elke aansprakelijkheid voor het niet of te laat ontvangen, in zijn geheel niet lezen, in de spambox verzeild raken van mails e.d.

8.3 Bij verplaatsing van Evenement zullen de Tickets op de nieuw vast te stellen datum geldig zijn.

8.4 Bij annulering wegens overmacht vervalt de verplichting tot crediteren. Horeca Beleving B.V. zal zijn uiterste best doen om het event (indien mogelijk) op een andere datum te laten plaatsvinden.

Artikel 9. Intellectuele eigendomsrechten
9.1 Alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot de naam, het beeldmerk, logo’s, teksten en programmatuur van Disco-Party.nl berusten bij Horeca Beleving B.V.

9.2 Het is Klant niet toegestaan enig(e) intellectuele eigendom(men) direct of indirect openbaar te (doen) maken en/of te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Horeca Beleving B.V.

Artikel 10. Prijzen en Beschikbaarheid
10.1 Horeca Beleving B.V. berekent een standaard fee per ticket, welke te allen tijde duidelijk zichtbaar is bij de vermelde ticketprijzen op haar Website. Daarnaast wordt een bedrag aan transactiekosten berekend per Bestelling, welke eveneens duidelijk zichtbaar is op de Website.

10.2 Horeca Beleving B.V. bepaalt de ticketprijs. Horeca Beleving B.V. bepaalt eveneens welke soorten Tickets en/of plaatsen (placering) worden verkocht.

10.3 Het aantal tickets dat maximaal per Klant mag worden verkocht, is afhankelijk van het Evenement. Het maximum aantal wordt vermeld op de bestelpagina en wordt met elke transactie gecontroleerd. Dit beleid is erop gericht misbruik te voorkomen.

10.4 Horeca Beleving B.V. behoudt zich het recht voor service- en/of administratiekosten door te rekenen aan Klant, bovenop de standaard fee, indien Horeca Beleving B.V. hiertoe gedwongen is
door te maken (extra) kosten ten behoeve van de Horeca Beleving B.V. dienstverlening.

Artikel 11. Aansprakelijkheid
11.1 Horeca Beleving B.V. kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor schade ten gevolge van letsel, ongevallen, overlijden, kwetsing, verlies, beschadiging, diefstal of anderszins veroorzaakt aan Klant tijdens of ten gevolge van een bezoek aan het Evenement of de Locatie.

11.2 Horeca Beleving B.V. aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor verlies van Tickets door Klant door welke oorzaak dan ook. Tevens aanvaardt Horeca Beleving B.V. geen enkele aansprakelijkheid voor het niet, niet volledig of onjuist invullen van de gebruikersgegevens van Klant, of het tijdig wijzigen van deze gegevens. Waardoor Horeca Beleving B.V. Klant niet, niet juist, of niet tijdig kan informeren. Waardoor de Horeca Beleving B.V. dienstverlening ernstig kan worden verhinderd of vertraagd.

11.3 Horeca Beleving B.V. aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de koop en levering van Tickets die niet plaatsvinden bij Disco-Party.nl.

11.4 Horeca Beleving B.V. is niet aansprakelijk voor enige schade die het gevolg is van onjuiste of onvolledige informatie op de Website. In het geval dat belangrijke informatie (datum, enigste act, lokatie veel verder weg) onjuist blijkt te zijn ingevoerd en gepubliceerd, heeft Klant het recht om het betaalde geld, of een deel daarvan, van de betreffende Bestelling terug te vragen.

11.5 Horeca Beleving B.V. is niet aansprakelijk voor het gebruik of de inhoud van internetpagina’s waarnaar op de Website een link is opgenomen of van internetpagina’s waarop een link is opgenomen naar de Website. De Privacy Policy is niet van toepassing op persoonsgegevens die op of via deze externe websites worden verzameld en verwerkt.

11.6 Horeca Beleving B.V. is niet aansprakelijk voor enige tekortkoming, indien deze tekortkoming veroorzaakt wordt door apparatuur, programmatuur, interfaces, netwerken, systemen,  telecommunicatielijnen of onkunde van de Klant of systemen van derden, welke niet door Horeca Beleving B.V. in het kader van haar Diensten worden beheerd.

11.7 Indien blijkt dat Horeca Beleving B.V. toerekenbaar is tekortgeschoten in de nakoming van haar verplichting(en), is zij tegenover Klant alleen aansprakelijk voor directe schade. Waaronder
alleen wordt verstaan de directe schade toegebracht aan Klant door het niet of niet tijdig kunnen leveren van haar Diensten, waarbij voornoemde aansprakelijkheid is beperkt tot ten hoogste het bedrag gelijk aan het bedrag dat Horeca Beleving B.V. voor de geleverde Diensten dan wel in verband met de Overeenkomst van Klant had moeten leveren. Onder directe schade wordt niets anders verstaan dan het bovenstaande. Verdere aansprakelijkheid van Horeca Beleving B.V., uit welken hoofde ook, voor schade die de Klant lijdt door of in verband met de Diensten, is uitgesloten.

11.8 De Klant vrijwaart Horeca Beleving B.V. voor alle aanspraken van derden, verband houdende met het gebruik van de Dienst door Klant en onvoldoende naleving door Klant van enige verplichting jegens Horeca Beleving B.V., al of niet voortvloeiend uit deze Algemene Voorwaarden.

11.9 Indien en voor zover Horeca Beleving B.V. ten gevolge van overmacht geheel of gedeeltelijk niet aan haar verplichtingen jegens Klant kan voldoen zal de Overeenkomst zijn ontbonden,  zonder dat enige partij daaraan enig recht tot schadevergoeding kan ontlenen. Niet uitgegeven Tickets, welke niet meer tijdig bij Klant kunnen of hadden kunnen komen worden retour betaald tegen de netto ticketwaarde.

11.10 Onder overmacht wordt onder meer verstaan: oorlog, oorlogsgevaar en oproer, belemmerende maatregelen zowel van binnenlandse en buitenlandse overheden, overlijden van één of meer leden van het Koninklijk Huis, uitzonderlijke weersomstandigheden, brand, stakingen, falen van en schade aan apparatuur- en apparatuurbesturingssystemen, stremming/staking van vervoer, overstroming, uitsluitingen, sabotage en in het algemeen alle onvoorziene omstandigheden, zowel in binnen- als in buitenland, ten gevolge waarvan naleving van de Overeenkomst redelijkerwijze niet meer van Horeca Beleving B.V. verlangd kan worden. Nadrukkelijk wordt hierbij elke aansprakelijkheid afgewezen bij overmacht door het falen en/of niet deugdelijk werken van apparatuur, diensten en/of telecommunicatiediensten van leveranciers van Horeca Beleving B.V. of Klant, of derden leveranciers die wel of niet met medeweten van Horeca Beleving B.V. zijn ingeschakeld door haar leveranciers.

11.11 Onder overmacht wordt tevens verstaan alle inbreuk door derden buiten haar kennis en macht, het in werking treden van externe programmatuur zoals spyware, virussen, spam, dos-attacks en soortgelijke inbreuken, of het aanwezig zijn van hackprogramma’s op haar programmatuur of hardware. Horeca Beleving B.V. zal altijd alles wat in haar macht ligt ondernemen om haar dienstverlening zo spoedig mogelijk weer voort te zetten en haar programmatuur en hardware op te schonen van voornoemde inbreuken.

11.12 Geen van de in dit artikel genoemde beperkingen van aansprakelijkheid zijn van toepassing indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Horeca Beleving B.V..

Artikel 12. Foto & Video
12.1 Klant verklaart bij aankoop van tickets of aanvaarding van free tickets zich akkoord dat foto’s en/of video opnames gemaakt worden tijdens het event. Opnames kunnen gebruikt worden op de Disco-Party.nl website of social media of andere media t.b.v. de Horeca Beleving B.V. events. Bezwaar dient vooraf kenbaar gemaakt worden bij medewerkers, fotograaf of camera man. Achteraf bezwaar wordt niet in behandeling genomen.

Artikel 13. Slotbepalingen
13.1 Horeca Beleving B.V. is gerechtigd te allen tijde deze voorwaarden zonder vooraankondiging te wijzigen en van aanvullingen en doorhalingen te voorzien. Klant is geacht de voorwaarden op
basis van de hierin vermelde datum te hebben ingezien en volledig heeft geaccepteerd, voordat zij een bestelling plaatst. Als Klant deze voorwaarden niet wenst te accepteren, zal Klant geen
bestellingen plaatsen bij Horeca Beleving B.V..

13.2 Op deze Algemene Voorwaarden en Overeenkomst of enige andere vorm van Overeenkomst tussen partijen is Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen zullen worden voorgelegd aan de rechtbank van ’s Gravenhage.

Horeca Beleving B.V. is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Haaglanden onder nummer:
51327961.
BTW: NL823225975B01.

Vestigingsadres: Burgemeester van Dobben de Bruijnstraat 31, 2411 AR, Bodegraven.

 

Klik hier om een exemplaar van deze voorwaarden als PDF te downloaden.
Heeft u geen Adobe PDF reader dan kunt u deze hier gratis downloaden van de Adobe website.